چگونه با شبکههای اجتماعی افسرده میشویم؟

خرید بک لینک
آیا فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی متنوعی که این روزها مردم را به خود مشغول کردهاند باعث خواهند شد استفادهکنندگان آنها خوشحالتر شوند؟ به نظر میرسد پاسخ منطقی و درست به این سؤال منفی باشد.

یک نظرسنجی جدید نشان میدهد که از هر پنج نفر یک نفر گفته است در اثر استفاده از شبکههای اجتماعی احساس افسردگی میکند. این نتیجه البته ممکن است برای نسل زیر 30 سالی که شبکههای اجتماعی بخشی از DNA آنها شده است یا نوجوانانی که بهسرعت در حال از دست دادن تواناییهای ارتباطی بدون گوشی هوشمند خودند تعجبآور و قابل تأمل باشد.
با این حال تقریباً از خیل بسیاری از نظرسنجیها و پژوهشها میتوان این را دریافت که مشاهده دائم استاتوسها و مستندسازی و انتشار همه جهات گوناگون زندگیمان در شبکههای اجتماعی گوناگون باعث میشود استرسی دائمی بر زندگیمان تحمیل شود که در نهایت میتواند به افسردگی بینجامد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند دانشآموزان و فارغالتحصیلان فراوانی وجود دارند که با وجود اتمام درس خود تواناییهای لازم را برای ورود به کار ندارند و از طرف دیگر با از دست دادن تواناییهای ارتباطی خارج از تلفن هوشمند و شبکههای اجتماعی نمیتوانند در گروههای دنیای واقعی و محل کار و نیز ارتباطات چهره به چهره آن طور که باید، با دیگران تعامل برقرار کنند.
سرباز ولایت...

ما را در سایت سرباز ولایت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 34 تاريخ: جمعه 7 آبان 1395 ساعت: 14:11

صفحه بندی